Agyserkentő táplálékok

Több mint száz milliárd idegsejt végzi az agyban szakadatlanul a legnehezebb munkát. Ahhoz, hogy a szürke állomány a legmagasabb teljesítményre legyen képes, sok energiára van szükség. Mit, miben találunk?

A gyors gondolkodás, a jobb koncentrálás és a kreativitás tehát nem a véletlen, hanem részben a helyes táplálkozás műve is.

Az emlékezet étkei

- A sárgarépa javítja az emlékezetet (pl. hasznát vesszük ha kívülről kell valamit megtanulnunk), mert élénkíti az agy anyagcseréjét.
Tipp: szótanulás előtt egy kistányér reszelt sárgarépa olajjal

- Az ananász azoknak ajánlott, akiknek sok és hosszú szöveget kell kívülről megtanulniuk. Magas C-vitamin és mangán tartalmú, naponta érdemes egy pohárral inni a levéből.

- Az avokádó magas zsírsavtartalma révén a rövid távú emlékezet ásza.

A tanulás barátai

- A káposztafélék enyhítik az idegességet (a pajzsmirigy aktivitásának visszafogása révén), így stressz nélkül tanulhatunk.

- A citrom C-vitamin tartalma miatt frissít és serkenti a felfogó képességet.

- Az áfonya hosszú tanulás folyamán ideális gyümölcs. Élénkíti az agy vérellátását. Bár természetesen legjobb a friss gyümölcs, fogyaszthatjuk áfonyaléként is.

Az összpontosítás fokozói

- A rák valódi ínyencség az agynak: a testet a fontos Omega-3 zsírsavval látja el. Általa meghosszabbítható a figyelem összpontosítása.

- A hagyma hasznos a túlfeszítettség, a testi fáradtság leküzdésére. Hígítja a vért, ezáltal javítja az oxigénellátást az agyban.

- A dió a maratoni összpontosítás klasszikus segítője. Erősíti az idegeket, serkenti az információ átvitelét az idegsejtek között.

Forrás: mindmegette.hu

Ajánlott olvasmány: Több lencse, jobb munka

Ha honlapunkról a barátait is tájékoztatja, ők bizonyára hálásak lesznek Önnek ezért.

Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Kapcsolat
Tapasztalatok
Aktualitások KAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2006